Bosch WAS32743

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAS32743 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

KPB 02-05-2012
Geschreven voor: Bosch WAS32743

na 7 jaar met onze AEG L86180 te hebben gewassen is deze na 6000 draaiuren ermee gestopt, aan de hand van recenties en de specificaties deze machine gekocht. Uitgebreid menu dus veel mogelijkheden ook met betrekking tot kortere programma`s,ook nog eens lekker simpel in te stellen, ziet er erg duurzaam uit en is ook nog eens super zuinig! Hopenlijk gaat deze ook minimaal 6000 uen mee! Topper!

Phora 09-04-2012
Geschreven voor: Bosch WAS32743

Super. Echt een fijne wasmachine. Makkelijk te bedienen. Kleine kinderen hier in huis, dus veel was en was met vlekken. Met de vlekkenprogramma's gaat de was dan super goed schoon. Zeer grote trommel, soms dus niet precies vol. Heel stil, ook met centrufigeren. Uitgestelde start is ook heel fijn. Zeer korte was is ook heel fijn. snelle levering bij www.koopjeskampioen.nl
Beladingssensor dus veel zuiniger. Opletten met wasmiddel doseren. Als teveel schuimt geeft hij dat aan en gaat extra spoelen.Uitstel is ook super, dan staat de was niet te lang in machine.

margrietje2 14-02-2012
Geschreven voor: Bosch WAS32743

Na 9 jaar was mijn Siemens wasmachine op. Ik zocht een wasmachine die tot 8 kg was aan kan, en centrifugeert op 1600. Energiezuinig en zuinig voor mijn portemonee. Daarbij kwam ik uit op deze Bosch. Wat een fijne wasmachine! Mijn was wordt schoner, het vlekken-programma werkt echt, hij centrifugeert super, en ik kan zelf instellen hoe lang, hoe zuinig of hoe snel de wasmachine werkt.
De trommel is zo groot, dat ik soms echt naar mijn was moet "graven". Alle leuke extra programma's zijn soms handig, maar je kan ook gewoon kiezen voor Bonte of fijne was. Er zit eigenlijk geen gebruiksaanwijzing bij, alleen een schema. Toch werkt het heel erg simpel, gewoon proberen! Dan kan je programma voor programma meteen bekijken hoe lang het wassen duurt, en de wastijd altijd nog verlengen of verkorten.
Tijdens de was geeft de machine aan, hoe lang het nog duurt. Dat klopt volgens mijn niet op de minuut: hij geeft niet precies de tijd aan, maar meer in blokken: bij de start van centrifugeren nog 23 min, bv. En pas na het centrifugeren staat de teller op 0.
De timer werkt prima, heel handig om s'nachts een was te draaien, die niet een hele nacht nat in de trommel ligt.
De wasmachine maakt weinig geluid, alleen centrifugeren hoor ik hier in huis een beetje.
Jammer alleen dat het geluidssignaal aan het eind van de was niet wat harder is.
Nu hopen we, dat deze machine ook heel lang meegaat!

margrietje2 03-06-2012

Inmiddels gebruik ik de wasmachine al 4 maanden. Wat een schone was!Ik gebruik maar weinig waspoeder en toch is iedere keer alles keurig schoon. Ik las iets over het ontstaan van gaatjes als je op 1600 toeren centrifugeert. Zo hoog doe ik alleen de lakens en handdoeken, en daar heb ik geen problemen mee.

Wij zijn nog steeds erg tevreden!

Wasser 22-11-2011
Geschreven voor: Bosch WAS32743

De Bosch WAS32743 wasmachine heb ik op alle temperaturen geprobeerd. Het is even wennen om nu niet bont of kleur te sorteren maar meer het soort was: (spijkerbroekenwas, handdoekenwas, delicate was, sportwas, etc.)

Is de was niet te vervuild dan blijf je gewoon laag in je temperaturen zitten (30 graden kan tegenwoordig makkelijk). Gebruik de Eco-functie en de was wordt evengoed (zuinig) schoon en fris met de minste moeite.

Het viel mij op dat bij het sportwasprogramma, waarbij er veelal niet veel tegelijk wordt gewassen tenzij je voor een voetbalteam wast, er maar een klein beetje water wordt gebruikt. Dit komt door de beladingssensor. Als er genoeg water in zit dan komt er niet onnodig water bij, wel zo handig voor je waterrekening.

Ik heb op diverse fora gelezen dat bij 1600 rpm er gaatjes zouden ontstaan in het wasgoed. Dit zou natuurlijk kunnen maar een beetje common sense is wel van belang op het gebied van centrifugeren. Draai je delicate was keihard in het rond dan gaat er op den duur zeker wat kapot en niet alleen bij deze machine. Deze functie is bedoeld voor was die wat kan hebben, zoals handdoeken, spijkerbroeken etc.
1400 toeren is in de regel hard zat en gelukkig heb je de keuze om dit naar beneden bij te stellen. In drogen scheelt dit bij de wasdroger uiteindelijk maar een minuut of 10.

Het geluidsniveau is ook alleszins redelijk te noemen. In de winkel in Naarden liet de medewerker van wasmachine.nl het centrifugeergeluid bij 1600 rpm aan mij horen. Ik zei tegen hem dat dit leeg altijd wel relatief stil zou zijn maar hij had gelijk; de machine was gevuld net zo stil als leeg in de winkel. Dit is wel zo lekker als de machine midden in de nacht staat te draaien!

Ik kan me niet vinden in sommige negatieve beoordelingen op diverse fora. Misschien hebben deze mensen een "Maandag-ochtend-machine" gekocht maar ik merk niets van rare onvoorspelbare gedragingen van de machine of wat dan ook; je kan het programma dusdanig aanpassen dat je het zelf allemaal in de hand hebt....

De machine voldoet dan ook volledig aan onze verwachting en wij zijn er ontzettend blij mee. Het is wel een iets duurdere machine maar als je het geld er voor over hebt dan is dit een bijzonder goede wasmachine die z'n geld dubbel en dwars waard is!

Erik Boermans 04-10-2011
Geschreven voor: Bosch WAS32743

De machine nu net een maand in gebruik.

Nooit meer deze machine. Hij voldoet niet aan de verwachtingen die ik ervan heb. Zeer onvoorspelbaar kiest hij ervoor om niet te centrifugeren. Volgend de bosch monteur zou het liggen aan het wasmiddel, de wijze van belading, geen kleine wasjes doen, geen grote en kleine dingen bij elkaar doen etc etc. Een echt onzin verhaal.
Internetshop biedt nu aan de monteur een tweede keer te laten komen, maar dat is niet wat ik wil.
Uitgaande van het consumentenrecht wil ik de koopovereenkomst ontbinden omdat de machine niet aan de verwachtingen voldoet.
Wordt vervolgd.

Miss Jannie 21-02-2011
Geschreven voor: Bosch WAS32743

De inhoud van de trommel is gigantisch!
Deze trommel is makkelijk te vullen door de grote vulopening. Had hiervoor een Miele wasmachine met 5 kg inhoud trommel en het verschil merk je zekers, het allerbelangrijkste is natuurlijk het wasresultaat, deze is uitstekend te noemen.
De motor is vele malen stiller dankzij de koolborstelloze motor
De 1600 toeren: De was komt er goed droog uit, de droger moet er minder werk voor doen wat resulteert in een lager energie verbruik van de droger, tevens komt er bij dat de wasmachine een A+++ label heeft!
Het "verfijnen" van het wasproces kan digitaal gebeuren op een duidelijk display, de machine heeft veel mogelijkheden en het wijst voor zich hoe en waarvoor de programma's voor dienen.

Al met al een supermachine,zekers een aanrader, miele was toch een te grote stap en denk dat het prijsverschil zich niet laat terugzien in de kwaliteit, maar dat is mijn mening.

danielle d 29-10-2011

hallo vraag bevalt de wasmachine nog steeds ik wil de machine ook graag maar als ik de eerste review lees twijfwl ik graag je advies
dank je gr danielle